tiistai 25. joulukuuta 2012

Maastoilua, hankitreeniä ja valmennuksia

Hyvää joulua kaikille vaikka joulu onki jo ohi :D
Checkyn kanssa treenaukset on jatkunu normaalisti, enemmän ollaan maastoiltu, menty ulkona ja maneesissa pyörimistä oon yrittäny vähentää. Valmentajat sano ettei ponin tarvisi varsinaista hyppytaukoa pitää ku nyt oon oppinu sillä enemmän menemään.







  Piian valmennukset oli viime viikolla. Ekana päivänä paljon sileellä työskentelyä ja harjoituksia jossa poni rentoutuis. Sileellä checky oli tosi kuuliainen ja Piia kehukin, että sileellä oon saanu sen rauhallisemmaksi. Mentiin myös puomi tehtäviä johon lopuksi yhdistettiin muutama pieni este. Loppu tuntiin en ollu niin tyytyväinen kun checky ei ollutkaan enään nii kuunteliainen ja mun kädet ei ollu rennot niin tuli linjoihin ylimääräisiä askeleita..
Toisena päivä hypättiin paljon linjoja ja pieni muotoista rataa. Yritin keskittyä paljon omien käsien ja yläkropan rentouteen. Piia teki verkkaan hyvän harjottelun jossa oli okseria ennen pari puomia joten askel osui okserille tosi hyvin nii mun ei tarvinnut viimesillä askeleilla kuin miettiä tasasuutta :) Päästiin loppu tunnista hyppäämään 120cm rataa ja oon tosi tyytyväinen kun se meni nii hyvin :) mentiin myös muutaman kerran s-kiemura jossa ekassa välissä oli ahdas 5 ja toisessa eteen 6 joka tuntu aluks vaikeelt mut vikoil kerroilla meni hyvin.

Mun kotivalmentaja Marika kävi viikonloppuna gumbölessä pitämässä meille estevalmennuksen. Silloin mentiin erillaisia linjoja jotka oli yhdistetty sarjoihin.

Tepolle mennään torstaina, sieltä jatketaan suoraan Tampereelle andyn luokse.



Tos ylemmässä kuvassa andy on syksyllä ennenku se lähti tampereelle ja alempi kuva on otettu joulukuun alussa :D

13 kommenttia:

  1. voisitko esitellä sun joululahjat, ja tehdä joskus videopostauksen? :)
    Meneekö muuten ponit myyntiin kun sun ponivuodet loppuu? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ai tarkotaksä kaikki lahjat vai vaan heppa lahjat ? :) joo oon aatellu tehä video postauksen jostai kisoist mut nyt ku ei oo vähää aikaa kisoi nii voisin tehä jostai muust en vaa tiiä mist :D ja molemmat tulee ens vuoden lopussa myyntiin.

      Poista
  2. mike andy asuu tampereella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. koska se on toipilas ja se on siellä kuntoutuskeskuksessa. Tulee takasin mulle ku pystyy ratsastaa.

      Poista
  3. Juu tee lahjoista ees kuvapostaus! :) sulla on muuten kivat blogi ja hienot ponit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo katotaa mis välis ehtisin ja kiitti!

      Poista
  4. Onko totta että ku chechy on sellane hössöttäjä et sillo ku sulla on rasittava päivä niin hakkaat vaan sitä? Ainakin näin kuulin eräältä tallilaiselta.. Ja andyhan on tosi vanha jo, mitä sille on käyny kun on kuntoutukses?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välil checky on vähä levoton eikä malttais olla paikallaan ja jos mä sitä hakkaisin nii ei se auttais yhtää :D en tiiä mitä sä oot keneltäki kuullu mut mun tapoihin ei kuullu hakata hevosia :) ja monet kisaponit on samanikäisiä kun andy tai vanhempiakin eikä se näytä niiden menoo haittaavan ;)

      Poista
  5. kerta chekcy on nii reipas ja vahva edestä niin mikset laita vahvempaa kuolainta?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se aina oo vahva, usein kyl ku kuumenee nii tulee vahvemmaks. Ollaan kokeiltu valmentajien kanssa monia eillaisia kuolaimia ja todettu et toi normi nivel on paras. Treeneissä ollaan harjoteltu et mul ois rennompi käsi ja sillo ku saan sen rennommaks nii menee paremmin :)

      Poista
  6. Laukon Hevoshoitola ei oo Tampereella :D se in Vesilahdella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii mut lähel tamperetta ;) ja oon ite ain tampereel yöt ja tälleen ku mennää kattoo andyy nii sanon ain et mennää tampereelle :D

      Poista
  7. :D halusin vaan viilata pilkkua :P

    VastaaPoista